Neler yeni

MEB Okul Forum

Türkiye'nin en büyük eğitim platformuna hoş geldiniz.! öğrenci, veli, öğretmen etkileşiminin en fazla olduğu ve en verimli içeriklerin üretildiği platforma siz de hemen üye olarak içerik paylaşabilir ve ücretsiz içeriklerden faydalanabilirsiniz.

EBA Dokümanları

EBA ders notları, çalışma kağıtları ve haftalık ücretsiz dokümanlar.

Etkinlikler

Zeka etkinlikleri, eğlenceli etkinlikler interaktif etkinlik ve şablonlar.

Dosyalar

Ücretsiz 15Bin+ Öğretmen ve Öğrenci dosyaları. (Deneme Sınavları + Testler)

8. Sınıf Meb Matematik Sayfa 41-42 Cevapları

serkankacan

Tanınmış Üye
Katılım
11 Kas 2020
Mesajlar
400
Tepkime puanı
0
Puanları
16
UYGULAYALIM

1. Aşağıdaki harflerin yanındaki işlemleri yapınız. Bulduğunuz sonuçlarla eşleşen harfleri örnekteki gibi tabloya yazdığınızda, bir bilim insanının adını ve soyadını bulacaksınız. Bulduğunuz bilim insanının üslü sayılarla ilgili çalışmalarını araştırınız.

P -> (–5)3 = –125 H -> (–6)2 = (-6) . (-6) = 36
E -> 1/256 = 1/28 = 2-8 İ -> (–4)–2 = 1/(-4)2 = 1/16
J -> 5–3 = 1/53 = 1/ 125 O -> (–1)44 = 1
N -> –(–2)4 = -16 A - 2–3 = 1/23 = 1/8
R -> (–5)–3 = 1/(-5)3 = -1/125

JOHN NAPİER
1/125136-16 -161/8-1251/162-8-1/125
2. 625a sayısının beşte birinin küpü 25 · 519 olduğuna göre a’nın değerini bulunuz.

((625a)/5)3 = 25 · 519
(54)a/5)3 = 52· 519
(54a/5)3 = 521
(54a-1)3 = 521
512a-3 = 521 (Tabanlar aynı ise üslerde aynı)
12a-3 = 21
12a = 21 + 3
12a = 24
a = 2


3. 129 . 34 / 25 işleminin sonucunu üslü ifade şeklinde yazınız.

129 . 34 / 25 = (3 . 4)9 . 34 / 25
39 . 49 . 34 / 25
313 . 49 / 25
313 . 218 / 25
313 . 213
613


4. 6a iki basamaklı bir doğal sayı olmak üzere, 26a sayısının 3212 üslü ifadesine eşit olabilmesi için a’nın alabileceği değeri bulunuz.

26a = 3212
26a = (25)12
26a = 260
6a = 60
a = 10


5- 1/729 = 3x eşitliğinde x’in değerini bulunuz
1/36 = .3x
3-6 = .3x
x = -6


6- (1218 : 318 . 510) / 252 işleminin sonucunda sondan kaç basamağın sıfır olduğunu bulunuz.

(1218 : 318 . 510) / 252
418 . 510 / 252
(22)18 . 510 / (52)2
236 . 510 / 54
236 . 56
230 . 26 . 56
230 . 106 (Sondan 6 basamak sıfıtdır)


7- 1/5 . 1/5 . 1/5 . 1/5 = 5x
1/7 . 1/7 . 1/7 = 1/7y olduğuna göre “x . y” yi bulunuz.

1/5 . 1/5 . 1/5 . 1/5 = 5x
(1/5)4 = 5x
5-4 = 5x
x = -4

1/7 . 1/7 . 1/7 = 1/7y
(1/7)3 = 1/7y
y = 3

(-4) . (+3) = -12


8. Yanda verilen diyagramda, bütün işlemlerin sonuçları merkezde bulunan 53 ifadesine eşittir.
İşlemlerin iki ucunda bulunan altıgenlerden boş olanını örnekteki gibi uygun sayılarla doldurunuz
(Bölme işlemlerinde büyük altıgendeki ifadeyi küçük altıgendeki ifadeye bölünüz.).

103 : x = 53
x = 23

5 . x = 53
x = 52

x : 51 = 53
x = 54

125 . x = 53
x = 1

x : 56 = 53
x = 59


9. 10 tane 10’un çarpımının,10 tane 10’un toplamına oranını bulunuz.

10 . 10 . 10 ...... 10 / 10 + 10 + 10 .....+ 10
1010 / 10 . 10
1010 / 102
1010 - 2
108


10. (-9/18)-2 . A = -12/5 eşitliğinde A sayısını bulunuz.

(-18/9)2 .A = -12/5
-22 . A = -12/5
4A = -12/5
A = -12/20
A = -3/5


11- (35)2 . 210 = ☐ // 310 . 210 = ☐ --> ☐ = 610

☐ . 69 = △ ise // 610 . 69 = △ --> △ = 619

☐ . 216 / △ işleminin sonucunu bulunuz.

☐ . 216 / △
610 . 216 / 619
610 . 63 / 619
610+3 / 619
613-19 = 6-6
1/66


12. Bir kenar uzunluğu 243 dm olan eşkenar üçgen şeklindeki bahçenin çevresi 3 sıra tel ile çevrilecektir. Buna göre kullanılacak telin uzunluğunu üslü biçimde gösteriniz.

3 . 243 . 3 = 3 . 35 . 3 = 37

13. n bir doğal sayı olmak üzere aşağıdaki üslü ifadeleri an/bn şeklinde yazınız.

a) (15/5)7 = 157 / 57
b) (-18/4)-11 = (-4/18)11 = -411 / 1811
c) (3/10)4 = 34 / 104

14. 324 liranın yarısını bulunuz.

324 / 2 = (25)4 / 2 = 220 / 2 = 219

15. 1252 . 253 / 625 işleminin sonucu aşağıdakilerden hangisidir?
A) 516 B) 512 C) 510 D) 58

1252 . 253 / 625
(53)2 . (52)3 / 54
56 . 56 / 54
512 / 54
512-4
58
 

Bu çeriği görüntüleyen kullanıcılar (Kullanıcı: 0, Ziyaretçi: 1)

shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
Üst